Az erdei iskola

(2019/2020)

Hétfőn reggel 8 órakor indultunk Izsákról Magyarkútra, az erdei iskolába. Útközben megálltunk a Jászberényi Állatkertben. Megnéztük az ott élő állatokat. Délután megérkeztünk a szállásra és elfoglaltuk a faházakat.

A tábor ideje alatt sok érdekes programon vettünk részt. Megismerkedtünk a kovácsolás és az íjászkodás rejtelmeivel. Vízvizsgálaton, tanösvény bejáráson, kisállat bemutatón és éjszaki túrán gyarapítottuk tudásunkat, tettük próbára bátorságunkat. Ültünk vonaton, kirándultunk az Országos Kéktúra egy szakaszán, voltunk cseppkőbarlangban és sétáltunk a Duna partján is. Nekünk a legjobban az éjszakai túra és a Pálvölgyi-cseppkőbarlang tetszett.

Reméljük, hogy a következő évfolyamnak is ennyire fog tetszeni az erdei iskola, mint nekünk.

Mezei Zoé és Tóth Andrea 4.a

Erdei iskolában voltunk

Elérkezett a várva várt nap. Reggel elindultunk a kényelmes busszal. szinte észre sem vettük, máris a jászberényi állatkertben voltunk. Itt megnéztünk sok állatot, nekem a tarajos sül tetszett legjobban.

Izgatottan érkeztünk a táborba. Miután kitakarítottuk a szobánkat – az esős idő miatt behordtuk a sarat – már nagyon vigyáztunk a rendre. Meg is nyertük az Arany seprű-díjat.

Sok élménnyel gazdagodtunk. Volt íjászat, éjszakai túra, kisállat bemutató, vízvizsgálat. Nekem a legnagyobb élményt a patkókészítés nyújtotta. Gyorsan teltek a napok, de már vágytunk haza. Az izgalmas barlangtúra után már csak a buszon zötyögtünk Izsák felé.

Sokáig fogok emlékezni e néhány napra.

Zsoldos Samu 4.b

Erdei iskola Magyarkúton

2019. szeptember 9-én örömmel ébredtünk, hisz végre indultunk az erdei iskolába. Először a Jászberényi Állatkertbe mentünk, ahol sok érdekes állatot láttunk, pl. sarki rókát, tevét, pingvint, szurikátát, lámát, hiénát.

Ezek után érkeztünk Magyarkútra, ahol gyönyörű táj fogadott minket. Még este elsétáltunk az Irma forráshoz és útközben láttunk egy igen ritka állatfajt, a foltos szalamandrát. A következő nap is izgalmasnak ígérkezett. A reggeli szobaszemle és torna után először patkót készítettünk, utána íjászkodtunk, majd kisállatbemutató volt, ahol baglyot, sünit, görényt és héját mutattak be nekünk.

A szerdai nap volt az igazi kihívás. Vonattal utaztunk a nógrádi várhoz. Finom pizzát kaptunk ebédre, és utána 8 km-s gyalogtúra következett. No, este a társaságot nem kellett álomba ringatni! Ibolya néni esti meséjét is alig bírtuk meghallgatni.

Másnap vízvizsgálatot tartottunk a közeli pataknál, ahol víziskorpiót is fogtunk. A finom ebéd után jöttek a kvíz kérdések. Délután besétáltunk Verőcére, ahol a Duna-parton szép kagylókat és kavicsokat gyűjthettünk. Nagyon örültünk a finom fagyinak is, amit itt kaptunk. Este izgalommal készültünk az éjszakai túrára. Kicsit félve indultunk a sötétbe, még szarvasbőgést is hallottunk. A bátorságpróbát szerencsére mindenki kiállta és még ezután következett a Ki mit tud? A napot táncos bulival zártuk.

Az utolsó reggel szomorúan pakoltunk össze és indultunk a Pálvölgyi-barlangba. Itt ámulattal csodáltuk a szép cseppköveket. Estefelé érkeztünk Izsákra, ahol megölelhettük szüleinket.

Nagyon szép volt, köszönjük ezt a felejthetetlen 5 napot!